Stimulare senzoriala

Camera de stimulare multisenzorială/polisenzorială

Este un mediu special creat si organizat pentru persoanele cu desincronizari la nivel senzorial dar si cu probleme neurologice, unde terapia de integrare senzoriala se axaseaza pe corectarea, imbunatatirea si / sau compensarea tulburarilor de integrarea senzoriala .

Persoanele cu astfel de modificari cerebrale arata absolut obisnuit, insa in pofida aparentelor, zone subtile din sistemul lor nervos nu functioneaza in mod corespunzator.

Camera multisenzoriala dotata corespunzator pentru ca specialistii sa desfasoare activitati ce vor stimula simturile copiilor la nivelul tuturor analizatorilor senzoriali: olfactiv , vizual ,tactil , auditiv , vestibular , proprioceptiv
a) atmosfera de lucru creaza un mediu ambiant de relaxare si explorarea sub conducerea unui terapeut
b) camera multisenzoriala dispune de multe materiale senzoriale specifice ce atrag in mod deosebit copiii in acest spatiu special creat pentru ei.

a) in urma unui screening sau o evaluare specifica privind tulburarea de procesare senzoriala, interventia este una specifica terapiei ocupationale bazata pe integrarea senzoriala ;
b) terapia de integrarea senzoriala isi propune in mod concret sa imbunatateasca participarea sociala si abilitatile senzorial-motorii ale copilului.
c) in camera multisenzoriala, sub indrumarea terapeutului, copilul absoarbe informatii despre miscare si atingere intr-un mod placut si natural, care ii va ajuta creierul sa moduleze aceste mesaje neurale specifice

Stimulare

CUM RECUNOASTEM DACA UN COPIL SUFERA DE TULBURARE DE PROCESARE SENZORIALA ?

 

  • a) legatura dintre creier si comportament este foarte puternica. Deoarece copilul care sufera de tulburare de procesare senzoriale are un „creier dezorganizat”, multe aspecte ale comportamentului sau sunt , la randul lor , dezorganizate .

  • b) daca sunt prezente probleme la nivelul senzatiilor de : atingere, miscare si postura corpurala precum si la diverse sunete, mirosuri si gusturi

  • c) daca in actiunile copilul dvs. observati urmatoarele comportamente: se misca permanent, se bataie, se aseaza in diverse pozitii cu capul in jos, tanjeste dupa imbratisari foarte puternice si prefera sa fie strans foarte apasat, este atras de obiecte stralucitoare care se rotesc sau de lumina intermitenta, prefera extremele in ceea ce priveste sunetele, cauta mirosurile puternice si adulmeca mancarea, obiectele.

Stimulare 11

DE CE ESTE CAMERA SENZORIALA IMPORTANTA ?

 

Experientele oferite de camera de stimulare multisenzoriala au ca scop realizarea echilibrului la nivel senzorial .

  • pe masura ce discriminarea senzoriala se imbunatateste,abilitatea copilului cu lumea din jur sporeste
  • auzul (simtul auditiv) se rafineaza, copilul poate intelege limbajul
  • simturile: tactil, vestibular si proprioceptiv se maturizeaza si imbunatatesc activitatea motorie
  • dezvoltarea spatio-temporala este din ce in ce mai prezenta, copilul poate discrimina locul unde se afla oamenii si obiectele, precum si locul in care se afla el in relatie cu acestea .
  • copiii par deasemenea mai fericiti in timp ce sunt in camera senzoriala si au tendinta sa vocalizeze mai mult si sa creasca perioada de concentrare asupra unei sarcini.
Stimulare